Creatieve branding van jouw event helpt je bij het vergroten van de zichtbaarheid en de herkenning van jouw event. Niet alleen zorgt het voor een professionele uitstraling, maar ook voor een emotionele connectie en langdurige binding. We helpen je graag met een aantal tips hoe jij je branding kan integreren bij jouw volgende event, zodat jij jouw gasten kan binden, boeien en een blijvende indruk achterlaat.
Hoe zorg je voor herkenbaarheid?
Herkenbaarheid begint niet pas op je event, maar al tijdens de voorbereiding. Zorg ervoor dat jouw bedrijfslogo, kleuren en lettertypen consistent worden gebruikt op alle materialen. Denk hierbij aan uitnodigingen, borden, banners en presentatieschermen. Vanuit deze basis kun je kijken naar andere elementen waar jij jouw branding in kwijt kan, zoals gepersonaliseerde menukaarten, broodjes met jouw bedrijfslogo of gepersonaliseerde materialen. Zie bijvoorbeeld de branding die we hebben gedaan voor Wajer Yachts.
Waar moet je op letten?
– Consistentie: zorg ervoor dat al je communicatiemiddelen consistent zijn doorvertaald naar jouw branding; website, social media, e-mailcommunicatie, banners, vlaggen, notitieblokken, pennen etc. Bijvoorbeeld door middel van het gebruik van jouw brandkleuren in bloemen, decoratie, gerechten en meubilair. We kunnen jouw huiskleuren ook verwerken in de aankleding van personeel van duidelijk aanwezig tot heel subtiel, zoals accessoires, stropdassen of oorbellen.
– Kennis van je doelgroep: begrijp goed wat de interesses en verwachtingen van je doelgroep zijn. Een jongere doelgroep zal interactieve elementen leuker vinden en een integratie met een social media kanaal zoals TikTok of een leuke branded fotobooth, terwijl een meer zakelijke doelgroep meer aangaat op offline ervaringen, inhoudelijke sprekers en een unieke beleving, zoals een diner in het Fabrique des Lumieres.
– Voeg vernieuwende smaken toe: prikkel de zintuigen van je gasten door ze te verrassen. Een leuk voorbeeld zijn amuses die inspelen op de zintuigen zoals proeven, ruiken, horen, voelen en zien. Bij één van onze klanten hebben we een branded sesam kletskop gemaakt met knettersuiker. Een linkje met de herkomst van de organisatie en hun bedrijfswaarden.
– De kracht van een thema: Jouw branding kan ook doorgevoerd worden in het thema van jouw event. Voor onze klant BitVavo verzonnen we een speels circusthema, waarbij alles van aankleding, presentatie van de gerechten, personeel en het menu op maat zijn gemaakt om te passen bij het thema van de avond en de branding van het bedrijf.
– Duurzame branding: natuurlijk moet je denken aan het recyclen en hergebruiken van je communicatiemateriaal én natuurlijk heb jij gedacht aan een plant based menu op jouw event. Wil je creatiever omgaan met duurzaamheid? Denk dan verder dan branding, en maak je gasten ook bewust hoe jullie tijdens de productie en verwerking van je communicatiematerialen en het eten rekening hebben gehouden met de milieu impact van jouw event.
Gebruik branding om de zichtbaarheid van je bedrijf en je event te vergroten en een unieke en blijvende indruk achter te laten. Wil je weten hoe we bij famous flavours branding hebben geïntegreerd bij events van onze klanten? Neem hieronder een kijkje.